Utflyckt igår

Var på utflyckt igår med Pappa,Farmor,Danne och Carina. Här kommer några bilder där ifrån:

En anka jag såg i Simrishamn. Kunde inte låta bli att fota den.

Vet inte var vi var här men här är jätte fin natur. Här finns oxå en flagstång.
När flaggan var hissad så tränar militären sjutning här.

Fångade en vingflygare som precis hoppade ner från en kulle.

Jag har fotat den första och den sista bilden. Danne har fotat den andra. Ingen bild e photoshopad. komentera gärna vilka bilder ni tyckte om.

Loke, första träffen

Idag träffade jag loke för första gången. 11.20 hade vi åkt hemmifrån. Vi anlände kl.12.10 hos hundarna och deras smått förvirade men trevliga matte. Alla hundarna var helt fantastiskt söta. Jag hade bett Ola och Mamma att inte berätta för mig vem Loke var för jag ville lista ut det själv. Bland de 7 nästan helt lika valparna så listande jag faktiskt ut vem han var. Alla valparna var urguliga och mamma hade ju redan valt en av valparna men danne fastnade för en speciel och jag fastnade för en tik som blev över från den förra kullen. Hon var ett år nu. Även om andra de hundar så jag och danne fastnade för var Loke ett helt perfekt vovve. Han var nyfiken och sosial, ja han hade helt enkelt allt. Jag tycker att mamma hade gort ett perfekt val. Innan vi skulle gå så tog vi in Loke så att han var ensam med oss. Det gick jätte bra. När vi åkte där ifrån så länktade vi bara tills vovven skulle komma hem!!!

Valpiga kramar // Louise

Hancock

Kom precis hem ifrån Hancock. Jag och Jf såg den på bio idag ( premiären ) . Jag och Jf anlände på bion 19.55 och bion började 20.30. Vi var alltså väldigt tidiga. Vi gick en sväng till Tasty House. När vi kom tillbaka till bion var hon 20.00. När vi hade köpt popcorn och läsk , man fick en stor popcorn och 2 stora läsk för 65kr ( hollywood++) . De släppte inte inn folk fören 20.25 ! ! ! Filmen var ialla fall jätte bra men lite sorjlig. Höll på att gråta i slutet och då och då höll jag extra hårt i handväskan. Filmen inneholler många överaskningar och är spännande från början till slut.

Speltid: 1h 32 min
Genre: action, komedi
Åldersgräns på bio: 15 år
Hur bar var den ( 1-5 ) :
 ( 4/5 )

10 saker jag måste/vill göra innan jag dör

1. Flytta in i en egen lägenhet. Längtar tills jag bor själv. Behöver inte "bry" mig om någon.
  2. Åka till Grekland.  Har alltid velat åka dit.
  3. Skaffa en pojkvän. E trött på att vara singel ! ! !
  4. Skaffa körkort ...
  5. ... och bil så att jag kan köra vart jag vill.
  6. Sola och bada topp-less. =P
  7. Skriva en bok, har alltid velat göra det.
  8. Träffa en kändis. Skulle vela träffa Ashton Kutcher.
  9. Måla en tavla som blir känd. Ialla fall lite känd.
  10. Åkar jorden runt. Det måste vara häftigt att se en massa olika kända platser.

Tråkdag

Imorgon smäller det! Ska på premiären till Hancock. Jag ska ta nästan hela dagen till imorgon till att göra ve mig. Jag ska ha en så kallt ego-dag. Ska ducha länge och bara pyssla om mig. Jag kommer skriva mer om det  imorgon. Nog om det, idag har det varit en tråk dag, inte gjort någonting. För tillfället sitter jag i pyamas och ser på hairspray (orginalet) . Ska snart stänga ner datan och bädda ner mig i soffan och se färdig filmen, så

Godnatt pussar // Louise

Bilden är ifrån den nya Filmen

Valp var det här

Mamma fyller ju snart 40 och vi hade tänkt att åka utomlands då. Jag hade redan planerat vart jag ville åka och kunde nästan se semestern framför mig. Då, när jag till och med hade planerat villka kläder jag skulle ha och om jag skulle skaffa nya får jag höra att vi inte ska åka på en semester utan skaffar en liten valp istället ! ! !  Gissa om jag blev olycklig. Nu tycker ni säkert att jag är helt knäpp som hällre åker på semester än skaffar en liten golden valp. Men vi har redan en hund ( Monstret kallat av  "vissa" ) och jag nöjer mig fint med honnom. Men det är väll lätt för mig att säga som aldrig änns sett den i verkligheten, bara bilder som mamma fotat med sin mobil. Ska ialla fall följa med   " M & O " och se på valpen på söndag. Jag tror att jag har ångrat mig efter det och hällre har voffsingen än en semester ( även om det verkar helt underbart med en semester långt ifrån sverige ! ! ! ) .

Valpen ska ialla fall heta Loke, skriver mer om honnom senare.

Mini runda i stan

Jag åkte till stan idag för att hämta ut biljetterna till Hancock. Jag och Jf ska se den den 18/7 ( premiären =P )
När jag hämtat ut biljetterna  ( där var en enorm kö ) beslöt jag mig för att titta runt lite. Eftersom att jag inte brukar vara i stan så gick jag in på söderpunkten som ligger framför biografen. Jag tittat i nästan alla affärer och hittat endel snyggt men en massa hämska " saker "  . I en affär hittade jag en underbar present till min mamma som snart fyller 40. Det kostade mig nästan alla mina pengar så jag fick ringa Ola och fråga om han kunde hämta mig för om jag köpte det skulle jag inte ha råd med tåget hem. Son tur var kunde han hämta mig så jag fick köpt silver a.......t .

ha det bra // Louise

Camping i trädgården

Igår sov jag, jf,jp och vj i tält i jp´s syrras trädgård. Vi sov i mitt 4:a mana tält. På kvällen innan vi skulle sova i tältet såg vi på Hitch och åt tårta och popcorn. När vi skulle sova la vi och snackade om allt mellan himmel och jord. Men de mästa handlade om killar  ; D . En sak som vi kom fram till medans vi låg där i tältet var att våra liv SÖG !!! Vi har inte gjort något kul än. Jag, jp och jf har knapt varit utomlands. Norge, Danmark och Tyskland är de länder som jag varit i. ingen solig strand i ett varmt land med massor av snygga singel killar              . ( TRÅKIGT  LIV JAG HAR ) .               Ialla fall så låg vi och diskuterade allt möjligt. På morgonen efter så var det JÄTTE varmt  i tältet.  Runt klockan 9.00 åt vi frukost. Vi hade jp´s syrras " lägenhet " för oss själva så efter frukosten såg vi på Tv. När vi packat ihop tältet och all packning så skulle vi se på en film. Först såg vi slutet ( max 5 min ) på Hairspray för att jp älskar zack afron. Sedan såg vi början på en musikal jp´s syrra är med i ( efter 3-4 min så hackade den ). Då kom jag ( vem annars ) med förslaget att vi skulle se              dude, where's my car. Den är riktigt rolig. I halva filmen kom jp´s syrra hem . När vi sett färdigt filmen gick var och en hem till sig.